Sari la conținut
  • Advertisments



heart

Ce este înotul ? Şi beneficiile lui.

Recommended Posts

Înotul este o mișcare de deplasare a oamenilor sau a animalelor prin apă, de obicei fără niciun fel de asistență artificială. Tipurile sau stilurile de înot sunt craul, bras, fluture sau spate, dar și anumite derivate ale acestora, de exemplu bras lung, spate dublu etc.

 

Înotul este documentat încă din perioada preistorică. Primele atestări ale înotului sunt desenele de pe zidurile cetății Vadi Sari din deșertul libian cu o vechime de 9000 de ani, ce prezintă oameni înotând.

 

Înotul ajută mult pentru sănătatea persoanelor cu probleme de circulație sau de coloană vertebrală. Și femeilor însărcinate le este recomandat înotul, deoarece acest sport ajută la îndreptarea mușchilor abdominali și a umerilor, zone foarte solicitate ale trupului unei gravide. Mișcarea în apă poate reduce și durerile incheieturilor, presiunea ridicată a sângelui și disconfortul asociat cu sarcina. Alte beneficii ale practicării înotului sunt:
 
- creste rezistenta cardio-pulmonara;
- stimuleaza circulatia sanguina;
- contribuie la mentinerea unei tensiuni arteriale stabile;
- reduce riscul bolilor cardiovasculare;
- dezvolta majoritatea grupelor musculare (mai mult de doua treimi din intreaga masă musculara);
- intareste ligamentele articulare, prevenind posibilele leziuni;
- imbunatateste postura corporala;
- dezvolta flexibilitatea;
- genereaza stari de bine, pozitive;
- ajuta la imbunatatirea starilor de anxietate si amelioreaza simptomele de depresie;
- relaxeaza muschii dupa stresul unei zile obositoare;
- stimuleaza cresterea si dezvoltarea fizica si psihica;
- imbunatateste dezvoltarea psihomotorie.
 
Ajută la creștere și dezvoltare, este un mod de a menține condiția fizică.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In alte cuvinte o sa explic cateva dintre beneficii

 

-creste rezistenta cardio-pulmonare

Este adevarat deoarece activitatea motorie si viteza de miscare ridica nivelul cardiac ajutand rezistenta la oboseala.

-stimuleaza circulatia sanguina.

Exact ca mersul si alergatul care reprezinta o miscare intr-o pozitie verticala din stand in picioare

Inotul presupune o miscare orizontala care necesita forta exercitata de maini si de picioare,pompand muschii cu sange,imbunatatind circulatia sangelui.

-contribuie la mentinerea unei tensiuni arteriale stabiile

La fel ca la a doua.

-reduce riscul bolilor cardiovasculare

Pe cand marea majoritate din populatie este supraponderala riscul de atac cardiac este critic,acest sport ajutand corpul sa arda grasimile nedorite lasand mintea pentru a face comparatia dintr-o persoana supla cu una obeza

-dezvolta majoritatea grupelor musculare ( mai mult de doua treimi din intreaga masa musculara)

Prin miscarea bratelor din spate in fata stimuleaza muschii pectorali,cele 3 grupe ale umerilor,retractia omoplatilor stimuleaza muschii superiori ai spatelui,corpul fiind orizontal este mentinut forta mijlocului,abdomenul ramanand in extensie,coapsele si muschii fesierii prin extensia si flexarea picioarelor.

-intareste ligamentele articulare,prevenind posibilele leziuni.

Miscarea in general ajuta oasele si articulatiile,tendoanele si ligamentele sa se intareasca,ajutand la precenirea viitoarelor accidentari.

-imbunatateste postura corporala

La fel ca la 2,corpul fiind mentinut horizontal,stabilizeaza coloana vertebrala si omoplatii prin miscarea umerilor.

-dezvolta flexibilitatea

Prin elongatia corpului.

-genereaza stari de bine,pozitive

Sportul ajuta la mentinerea unui corp ideal si un stil de viata sanatos.

-ajuta la imbunatatirea starilor de anxietate si amelioreaza simptomele de depresie

Creste rata dezvoltarii sociale.

-relaxeaza muschii dupa stresul unei zile obositoare

La fel ca cea anterioara.

- stimuleaza cresterea si dezvoltarea fizica si psihica

Acelasi lucru ca cele de mai sus.

- imbunatateste dezvoltarea psihomotorie

Sistemul nervos se acomodeaza foarte repede cu miscarea.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In alte cuvinte o sa explic cateva dintre beneficii

 

-creste rezistenta cardio-pulmonare

Este adevarat deoarece activitatea motorie si viteza de miscare ridica nivelul cardiac ajutand rezistenta la oboseala.

-stimuleaza circulatia sanguina.

Exact ca mersul si alergatul care reprezinta o miscare intr-o pozitie verticala din stand in picioare

Inotul presupune o miscare orizontala care necesita forta exercitata de maini si de picioare,pompand muschii cu sange,imbunatatind circulatia sangelui.

-contribuie la mentinerea unei tensiuni arteriale stabiile

La fel ca la a doua.

-reduce riscul bolilor cardiovasculare

Pe cand marea majoritate din populatie este supraponderala riscul de atac cardiac este critic,acest sport ajutand corpul sa arda grasimile nedorite lasand mintea pentru a face comparatia dintr-o persoana supla cu una obeza

-dezvolta majoritatea grupelor musculare ( mai mult de doua treimi din intreaga masa musculara)

Prin miscarea bratelor din spate in fata stimuleaza muschii pectorali,cele 3 grupe ale umerilor,retractia omoplatilor stimuleaza muschii superiori ai spatelui,corpul fiind orizontal este mentinut forta mijlocului,abdomenul ramanand in extensie,coapsele si muschii fesierii prin extensia si flexarea picioarelor.

-intareste ligamentele articulare,prevenind posibilele leziuni.

Miscarea in general ajuta oasele si articulatiile,tendoanele si ligamentele sa se intareasca,ajutand la precenirea viitoarelor accidentari.

-imbunatateste postura corporala

La fel ca la 2,corpul fiind mentinut horizontal,stabilizeaza coloana vertebrala si omoplatii prin miscarea umerilor.

-dezvolta flexibilitatea

Prin elongatia corpului.

-genereaza stari de bine,pozitive

Sportul ajuta la mentinerea unui corp ideal si un stil de viata sanatos.

-ajuta la imbunatatirea starilor de anxietate si amelioreaza simptomele de depresie

Creste rata dezvoltarii sociale.

-relaxeaza muschii dupa stresul unei zile obositoare

La fel ca cea anterioara.

- stimuleaza cresterea si dezvoltarea fizica si psihica

Acelasi lucru ca cele de mai sus.

- imbunatateste dezvoltarea psihomotorie

Sistemul nervos se acomodeaza foarte repede cu miscarea.

 

Adevarat !!!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×